برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

آشنايي با ماشين هاى سى ان سى یا هدایت عددی با رایانه -١

توسط
دوست داشتن3

مفاهیم اولیه در شناخت سی ان سی

سى ان سى مخفف كلمات هدايت عددى به كمك رايانه است(computer numerical control -CNC)به اين معنا كه طرح تهيه شده به وسيله يك نرم افزار طراحى به كمك رايانه (computer aided design software -CAD) را به عداد تبديل مى كند ، عداد هدايت محورهايى را به دست مى گيرند كه منجربه حركت بر اساس يك منحنى خاص مى شود و در نهايت اين حركات باعث براده بردارى و يا حركت و عمل خاصى به شكل خودكار مى شود .

زبان مشترك بين تمام اجزا سى ان سى جى كد است كه مجموعه اى از فرمان ها را بين آن ها رد و بدل مى كند، كد ها در يك فايل متنى ساده مانند نوت پد يا ورلد ذخيره و بين اجزا ماشين سى ان سى مبادله مى شوند .فرمان هاى جى كد از تركيب يك عدد و حرف جى انگليسى به همراه ساير حروف كه هر يك معنى خاصى دارند تشكيل شده است(G23,G95 ) اشنايى با جى كد و دستور هاى آن بحث ديگرى است كه ما در حال حاضر قصد پرداختن به جزيئات آن را نداريم ،فقط در نظر داشته باشيد كل فرايند سى ان سى با اين كد ها انجام مى شود . در آينده اميدوارم امكان اشنايى با جى كد به صورت جداگانه و به صورت يك سر فصل فراهم شود .

در ماشين هاى سى ان سى ، محورها مى توانند ٦،٥،٤،٣،٢ و يا حتا بيشتر باشند ، بنا به نوع ماشين و كاربرى آن اين تعداد متغير است . البته هر چقدر تعداد محور ها بيشتر باشد ، ماشين و نرم افزارهامربوطه پيچيده تر و گرانتر هستند .

‎ براى مثال ، ماشين هاى برش ليزر و برش با آب ، تراش هاى سى ان سى معمولى دو محور فعال دارند ، فرز ها سه تا شش محور ، چاپگر هاى فيلمانى سه محور اصلى و يك محور تزريق و بازو هاى خط توليد بيش از شش محور دارند . اين كليت ماشين هاى هدايت عددى يا سى ان سى مى باشد . اما در عمل اين فرايند ، از يك مجموعه سخت افزار و نرم افزار تشكيل شده كه در ادامه به به بررسى آن ها خواهيم پرداخت .

نوشته‌های مرتبط

آشنایی با ماشین سی ان سی یا هدایت عددی با رایانه-۵

توسطروبوت ابزار ، باز پخش مطالب با ذكر منبع و لینک ، بلامانع است
دوست داشتن

آشنایی با ماشین سی ان سی یا هدایت عددی بارایانه -۴

توسطروبوت ابزار ، باز پخش مطالب با ذكر منبع و لینک ، بلامانع است
دوست داشتن

آشنایی با ماشین های سی آن سی یا هدایت عددی با رایانه -۳

توسطروبوت ابزار ، باز پخش مطالب با ذكر منبع و لینک ، بلامانع است
دوست داشتن

آشنايي با ماشين هاى سى ان سى یا هدایت عددی با رایانه -۲

توسطروبوت ابزار ، باز پخش مطالب با ذكر منبع و لینک ، بلامانع است
دوست داشتن
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات

کد QR

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از آیتم‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ورود به سیستم

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم