برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

چگونه پمپ یا کمپرسور ایربراش انتخاب کنیم ؟

توسط
دوست داشتن0

پمپ یا کمپرسورهای ایربراش

هنگامی که یک ایربراش را انتخاب کردید، چیز بعدی که نیاز دارید ، منبع تولید هوا است. کمپرسورهای هوای کوچک جعبه ای شکل معمولا به خاطر حجم و قیمت ، جز اولین انتخاب ها هستند اما باید توجه داشت این کمپرسور ها محدودیت استفاده داشته و تنها با ایربراش های مخزن زیر و یا با نازل بزرگتر از ۲/. میلیمتر ،قابل استفاده هستند به همین خاطر اکثر سازندگان ایربراش معتقدند که یک کمپرسور کوچک هوا با سامانه سیلندر و پیستون بهترین راه حل است چرا که به طور معمول امکان استفاده از تمام ایربراش ها را فراهم می کنند . شما  برای  انتخاب کمپرسور  ایربراش  به این نکات بایستی توجه کنید:

۱-توان موتور : مطمئن شوید که قدرت فشار تولید هوا برای  ایربراش شما به اندازه کافی است. اگر از یک ایربراش با نازل ۲/. میلیمتر استفاده می کنید یک کمپرسور هوای کوچک جعبه ای برای پاشیدن رنگ های ظریف ، قابل استفاده و پیدا کردن آن آسان خواهد بود.اما  اگر از یک ایربراش بزرگتر مانند ای بی ۱۸۰ تیری اکسس ، برای پاشیدن حجم بیشتری از رنگ با استفاده از نازل ۳/. و ۵/. میلیمتر استفاده می‌کنید، باید کمپرسوری را  انتخاب که متناسب با حجم هوای مصرفی ای ایربراش ها ، فشار هوای مناسب را ایجاد کند . ما در زیر چند توصیه سریع ارائه می دهیم.

۲-میزان صدا : مطمئن شوید که کم صدا است.انواع کمپرسورهای پرقدرت  در فروشگاه‌های ابزار فروشی ، با توان قدرتی متفاوتی ارائه می شوند ، اما اکثر کاربران متوجه می‌شوند که صدای آنها برای استفاده  با ایربراش بسیار زیاد است. به همین خاطر به دنبال کمپرسور هایی باشید که دامنه صدای آن ها در مقیاس دسی بل ،۶۰ دسی بل یا کمتر باشد که در مقام مقایسه ،چیزی در حدود  صدای ماشین ظرفشویی مدرن امروزی است. گوش های شما و همسایگان شما از شما تشکر خواهند کرد!

۳-عملکرد بدون نیاز به تعمیر و نگهداری: انتخاب یک کمپرسور بدون روغن، مدت زمانی را که برای نگهداری و تعمیر دستگاه اختصاص می دهید کاهش می دهد و این به معنای است که زمان بیشتری برای استفاده از ایربراش در اختیار دارید.

۴- وزن و ابعاد : مطمئن شوید که سبک وزن و حمل و نقل آن آسان است. این امر به ویژه برای نقاشانی که بر روی محوطه های بیرون از کارگاه و یا مجموعه خارجی کار می کنند بسیار مهم است.

۵-تنظیم هوا: مجهز به فشارشکن به همراه پیچ تنظیم فشار هوا باشد که این به معنای امکان افزایش و کاهش فشار هوا است.

۶-آماده برای استفاده: همه چیزهایی را که برای شروع استفاده از آن نیاز دارید:  اتصالات متناسب با تجهیزات شما را دارد

۷-ویژگی های اضافی: دارای ویژگی های اضافی مورد نیاز برای کار خلاقانه خود است. اگر هنوز مطمئن نیستید که چه چیزی هستند، ما در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم.

کمپرسورهای تیری اکسس با در نظر گرفتن این معیارها طراحی شده اند. ما طیف وسیعی از مدل ها را ارائه می دهیم که برای استفاده در خانه ، کارگاه های هنری و صنعتی  و یا سایر فضاهای کوچک مناسب هستند. این پمپ ها، جمع و جور، بی صدا با نگهداری آسان هستند. به علاوه آنها شامل همه چیزهایی هستند که برای اتصال به ایربراش و اسپری کردن نیاز دارید. برای سهولت در انتخاب شما، کمپرسورهای خود را در سه دسته فشار کم، کم به متوسط ​​و کم به زیاد ارائه می کنیم. می توانید تمامی مدل های کمپرسور یا پمپ های ایربراش  ما را اینجا ببینید .

برای کسانی که به دنبال یک توصیه سریع هستند، در اینجا سه ​​مدل کمپرسور مختلف با کارایی متفاوت به شما ارايه می شود :

برای کاربردهای آرایشی که به فشار کم  با ایر براش‌های با نازل ۲/.  پمپ تی سی ۱۰۰ فوق‌العاده آرام ، انتخاب مناسبی است. نه تنها وزن آن کمتر از یک کیلو گرم است، بلکه با ولتاژ ۱۲ ولت هم قابل استفاده است (کمپرسور دارای دارای ترانس ۲۲۰ به ۱۲ ولت جداگانه هست که همراه آن عرضه می شود .

برای استفاده با انواع ایربراش ها  عمومی یا معمولی، پمپ تی سی ۲۰ بی ما یک انتخاب عالی است. این کمپرسور کم صدا به اندازه کافی قدرتمند است که با انواع  ایر براش مخزن زیر مکشی مانند ای بی ۱۳۳ و یا مخزن رو نظیر ای بی ۱۸۰ قابل استفاده است ، همچنین دارای فیلتراسیون رطوبت و همچنین تنظیم کامل هوا و گیج فشار است. این کمپرسور کوچک و جمع و جور و در یک کیف کوچک جاگرفته و وزن آن کمتر از ۳ کیلو گرم است.

برای کسانی که به دنبال قدرت و ویژگی های بیشتر و همچنین عملکرد فوق العاده بی صدا هستند، کمپرسور تی سی ۹۰ تی قابل تهیه است . این دستگاه می‌تواند دو ایر براش را به طور همزمان با تنظیم هوا ، تغذیه کند . دارای مخزن ذخیره سازی ۳.۵ لیتری برای عملکرد تقریبا بی صدا در هنگام استفاده از هوای ذخیره شده. این پمپ محبوب ترین مدل با ویژگی کامل برای افراد حرفه ای می باشد.

خصوصیات دقیق تر یک پمپ یا کمپرسور ایربراش چیست ؟

در انتخاب و خرید یک پمپ ایربراش ، برخی از شرایط و ویژگی های کلیدی کمپرسور وجود دارد که باید بدانید :

واحد فشار هوا یا پی اس آی (PSI )

نمودار خروجی هوا (AO) برای کمپرسورهای  تیری اکسس
محدوده فشار کاری
کم  ۲۰ پی اس آی
کم تا متوسط ۴۰پی اس آی
کم به زیاد  ۶۰ پی اس آی

نحوه تعیین مقدار پی اس آی (PSI) که نیاز دارید.

همانطور که از نمودار می بینید، کمپرسورهای دسته چعبه ای  ما (مانند تی سی ۱۰۰) فقط قادر به تولید فشار کم هستند. شما نمی توانید یک ایرباش مخزن زیر را با یک کمپرسور کوچک تغذیه کنید. از سوی دیگر، کمپرسورهایی که در رده کم تا متوسط  ما قرار دارند، می توانند هم فشار کم و هم فشار بالا تولید کنند و با انواع ایربراش ها قابل استفاده هستند (نظیر پمپ تی سی ۲۰ بی ).و در نهایت کمپرسور های رده کم به زیاد که علاوه بر انواع ایربراش با سایه پاش های کوچک هم قابل استفاده هستند . آنها می توانند برای پوشش رنگ کاری وسیع و همچنین ایر براش کوچک برای پاشش جزئیات رنگی استفاده نمود.

دسی بل (dB): سطح نویز بر حسب دسی بل اندازه گیری می شود. در کمپرسورها، این واحد اندازه گیری صدای موتور در هنگام کار و استفاده است .

برای مقایسه باید بدانید که:

یک ماشین چمن زنی ۹۰ دسی بل صدا تولید می کند

یک ماشین ظرفشویی حدود ۶۰ دسی بل صدا تولید می کند

یک زمزمه حدود ۳۰ دسی بل صدا تولید می کند

کمپرسورهای تیری اکسس بسته به مدل، با ۶۰ دسی بل یا کمتر کار می کنند.

به خاطر داشته باشید که برخی از کمپرسورها مانند تی سی ۹۰ تی  دارای مخزن هوا هستند. موتور مخزن را با هوا پر می کند و سپس خاموش می شود. در آن مرحله می‌توانید با استفاده از هوای ذخیره‌شده برای عملکرد تقریباً بی‌صدا، از ایربراش استفاده کنید. هنگامی که مخزن خالی می شود، موتور دوباره روشن می شود تا مخزن پر شود.

تنظیم هوا: رگولاتور هوا وسیله ای برای تنظیم فشار هوا (psi) است که به شما امکان می دهد پی اس آی را در حد دلخواه تنظیم کنید. بسیاری از رگولاتورها دارای نشانگر فشار داخلی هستند. همه کمپرسورهای ایربراش تیری اکسس به شما اجازه می دهند هوا را تا حدی تنظیم کنید. اگر کمپرسور شما دارای رگولاتور هوا نیست، امکان تنظیم فشار هوا برای آن مدل وجود ندارد . فیلتر رطوبت ای اف ۲۰۰۰ با تنظیم کننده فشار و گیج بین کمپرسور و شیلنگ هوا قرار می گیرد و به شما امکان می دهد تنظیمات دقیق را انجام دهید. کسانی که به دنبال راه حل ساده تری هستند، ممکن است از رابط های شیر دار سی او ۱۸ وی  استفاده کنند. این رابط بین شلنگ و ایربراش متصل می شود. اگرچه به اندازه یک تنظیم کننده هوا دقیق نیست، اما این اتصال شیر دار به شما امکان می دهد فشار هوا را در حین پاشش بالا و پایین ببرید.

رطوبت گیر/فیلتر رطوبت/ نم گیر : این وسیله برای حذف آب از هوا که اغلب به وسیله کمپرسور هوا  مکیده می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد . ضمن این که روبوت ابزار فیلتر های هوای کوچک  اضافی را نظیر ای اف ۱۵ ارائه می دهد  که به ایر براش و شیلنگ هوا  یا به خروجی کمپرسور متصل می شوند، که ممکن است به صورت ترکیبی یا به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند. رطوبت و دمای بالا احتمال مشکلات مربوط به رطوبت را افزایش می دهد و توصیه می کنیم اگر در این محیط ها زندگی می کنید از رطوبت گیر استفاده کنید. اکثر کمپرسورهای ما این ویژگی را دارند.

.

کلید توقف خودکار: این ویژگی به کمپرسور این امکان را می دهد که  در صورت توقف اسپری، موتور کمپرسور را خامش کند . وقتی دوباره ماشه ایربراش را فشار می دهید، موتور دوباره روشن می شود. این به موتور اجازه می دهد بیشتر استراحت کند و به طول عمر بیشتر کمک می کند.

مخزن هوا: مخزن هوا هوای تولید شده توسط کمپرسور را در خود نگه می دارد. هنگامی که موتور به اندازه کافی کار کند تا مخزن را پر کند، خاموش می شود و به شما امکان می دهد از هوای ذخیره شده در مخزن برای پاشش استفاده کنید. یک مخزن مزایای متعددی دارد. اولاً، عملکرد کمپرسور هنگام استفاده از هوای ذخیره شده تقریباً بی صدا است. دوم، موتور می تواند بیشتر استراحت کند، در نتیجه عمر دستگاه افزایش می یابد. سوم، هوای ذخیره شده در زمانی که در مخزن است خنک می شود.

کپسول هوای فشرده: کپسول هوای فشرده در گذشته یک گزینه محبوب و مقرون به صرفه برای یک منبع ساده هوا بود. با این حال، آنها فقط برای مدت زمان کوتاهی قابل استفاده هستند و به سرعت محدود می شوند.

کمپرسور دیافراگمی: این کمپرسورها امروزه برای ایربراش توصیه نمی شوند و بیشتر برای استفاده با سایه پاش و پیستوله مناسب هستند .

کمپرسور تک سیلندر: یک کمپرسور با مصرف عمومی که معمولاً برای استفاده در انواع ایربراش ها کاربرد دارد . این مدل ها به کاربر اجازه می دهند فشار هوا را تنظیم کند و معمولا حداکثر فشار آن ها بین ۲۰ تا ۴۰ پی اس آی است.این گروه پر مصرف ترین و پرفروش ترین کمپرسور های تیری اکسس هستند .در  دسته های کم و کم تا متوسط ​​ما کمپرسورهای تک پیستونی هستند.

کمپرسور دو سیلندر: این کمپرسورها نسبت به کمپرسورهای تک پیستونی خود قدرتمندتر هستند. آنها بسته به مدل، طیف مختلفی از فشار هوا را  تولید می کنند. از آنجایی که آنها هوای بیشتری نسبت به حالت عادی برای استفاده از ایر براش تولید می کنند، معمولاً مجهز به یک تنظیم کننده هوا هستند که هوا را محدود می کند و به کاربر اجازه می دهد خروجی را در سطح دلخواه تنظیم کند. اکثر کمپرسورهای مجهز دارای یک تنظیم کننده هوا و فیلتر رطوبت هستند که به همراه دستگاه ارائه می شود که به ارزش و دقت در تنظیم فشار هوا می افزاید. این ویژگی های ارتقا یافته باعث می شود کمپرسورهای پیستونی قابلیت استفاده متنوع تری داشته باشند. برای فشار هوای بیشتر از ۶۰ پی اس آی  و حجم زیاد، ممکن است به کمپرسورهای مدل صنعتی نیاز باشد.

کمپرسورهای بدون روغن: کمپرسورهای بزرگ گاهی برای روانکاری قطعات داخلی مانند پیستون و میل لنگ  و جلوگیری از گرم شدن بیش از حد نیاز به روغن دارند. با این حال، تمام کمپرسورهای تیری اکسس بدون روغن هستند و به تعمیر و نگهداری خیلی کمی نیاز دارند.

کمپرسورهای صنعتی : این مدل ها در فروشگاه‌های ابزارفروشی موجود هستند و اغلب توسط کاربرانی که فشار هوای خیلی بالا برای استفاده در پیستوله های  یا سایر ابزارهای پنوماتیک به همراه ایربراش نیاز دارند، بکار می رود. این کمپرسور ها دارای موتورهای قدرتمند هستند اما صدای بسیار زیادی دارند و برای فضاهای کوچک مناسب نیستند. آنها همچنین اغلب فاقد تنظیم دقیق هوا و فیلتر کردن رطوبت هستند.

نشانگرفشار: نشانگری که به شما می گوید با چه پی اس آی  psi اسپری می کنید.

فیلتر ورودی هوا: این فیلترها باجلو گیری از ورود غبار به سیلندرها باعث مکش هوای تمیز شده و عمر موتور را افزایش می دهند. این قطعه ممکن است به مرور زمان کثیف و مسدود شوند، بنابراین توصیه می کنیم فیلتر را به طور منظم تعویض کنید تا عمر کمپرسور افزایش یابد. بسته فیلترهای ورودی هوا معمولا در فروشگاه لوازم یدکی موجود است. برای مدل های خاص به دفترچه راهنمای سازنده مراجعه کنید.

محدوده زمان استفاده: این معیاری است که نشان می دهد چه مدت باید به طور مداوم از کمپرسور استفاده کنید. ایده خوبی است که بگذارید کمپرسور در بین چرخه های کار استراحت کند. کمپرسورهای کوچک معمولاً سیکل کاری ۳۰ تا ۶۰ دقیقه دارند. اگر کمپرسور شما ویژگی خاموش شدن خودکار ندارد، برای افزایش عمر کمپرسور بهتر است  که کمپرسور خود را در زمانی که رنگ را مخلوط می کنید، ایربراش خود را تمیز می کنید یا تنظیماتی را روی ایربراش انجام می دهید، خاموش کنید . این به کمپرسور شما زمان استراحت می دهد.

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات

کد QR

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از آیتم‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ورود به سیستم

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم