برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.

نحوه استفاده از اره نواری

توسط
دوست داشتن0

اره نواری برای چه استفاده می شود؟

اره های  نواری همه کاره هستند. در حالی که آنها به خوبی اره های  رومیزی برش نمی دهند، اما استفاده از آنها ایمن تر است. و در حالی که یک اره رومیزی می تواند مفاصلی مانند دادو و ربتس را که اره نواری نمی تواند برش دهد، این اتصالات نیز به راحتی با روتر بریده می شوند.

با تیغه مناسب، یک اره نواری می تواند چوب یا فلز را به صورت منحنی یا خطوط مستقیم برش دهد. تیغه ها دارای عرض و تعداد دندان های مختلف هستند. تیغه‌های باریک‌تر برای انحنای قوس دار تر خوب هستند، در حالی که تیغه‌های پهن‌تر برای برش‌های مستقیم بهتر هستند. تعداد دندانه‌های بیشتر در هر اینچ، برشی صاف‌تر را ایجاد می‌کند، در حالی که تعداد دندانه‌های کمتر در هر اینچ، برشی سریع‌تر اما درشت‌تر را ایجاد می‌کند. یک تیغه خوب و معمولی ممکن است ½ اینچ عرض داشته باشد و سه دندان در هر اینچ داشته باشد.

اندازه اره نواری

اندازه اره نواری به اینچ داده می شود که ۱۴ اینچ رایج ترین آن است. اندازه به فاصله بین تیغه و گلوی اره یا ستونی که چرخ بالایی را پشتیبانی می کند، اشاره دارد.

اره های نواری از نظر اندازه (و قیمت) از ماشین های رومیزی از  ۱۰ اینچی تا ۲۴ اینچی ایستاده  برای کارگاه های  حرفه ای متغیر است. اره های ایستاده ۱۴ اینچی احتمالاً بیشترین قیمت را خواهند داشت  - و اره های دست دوم هم با قیمت مناسب به راحتی در دسترس هستند.

نحوه راه اندازی اره نواری

برای اینکه اره نواری بهترین برش را داشته باشد، تیغه باید به درستی نصب شود. این مشکل ترین بخش در مورد استفاده از اره نواری است و آنقدرها هم سخت نیست.

اره را از برق بکشید و کابینت آن را باز کنید.

کشنده تیغه را رها کنید، تیغه را روی چرخ پایین حلقه کنید و سپس آن را به سمت بالا بغلتانید، مطمئن شوید که جهت دندانه ها به سمت پایین هستند.

اکنون کشنده را به اندازه ای سفت کنید که شلی تیغه گرفته شود.

چرخ بالایی را با دست بچرخانید و دستگیره زاویه چرخ بالایی  را تنظیم کنید (معمولاً در پشت چرخ بالایی) تا زمانی که تیغه در وسط چرخ ها حرکت کند.

در مرحله بعد، دستورالعمل های سازنده را برای کشش صحیح تیغه دنبال کنید. میزان کشش به عرض تیغه بستگی دارد.

برای جا گیری درست و نگه داشتن تیغه ها روی چرخ ها، اره های نواری به تراز های که در دو طرف تیغه قرار دارند ، تکیه می کنند  . برای شروع، مطمئن شوید که هیچ یک از تراز ها  تیغه را لمس نمی کنند . سپس، این مراحل را دنبال کنید:

ابتدا از بالا شروع کنید، پیچ قفل تیغه را باز کنید و بلبرینگ پشت تیغه را در فاصله ای قرار دهید  که به اندازه  ضخامت یک کارت ویزیت بین بلبرینگ با تیغه فاصله  باشد.

سپس به سراغ تراز های راهنمای  دو طرف  تیغه بروید .

پیچ و مهره های قفل آنها را باز کنید و آنها را طوری تنظیم کنید که به ضخامت یک تکه کاغذ از تیغه فاصله داشته باشند.

تراز های دو طرف تیغه را طوری تنظیم کنید که در راستای شیار عبور تیغه قرار گیرند .

اکثر اره های نواری دارای مجموعه ای مشابه از این تراز ها در قسمت پایین میز نیز می باشند وآنها را به همان روشی که راهنماهای بالایی انجام دادید تنظیم کنید.

در نهایت میز را طوری تنظیم کنید که دارای زاویه ۹۰ درچه با با تیغه باشد. دستگیره های قفل زیر میز را باز کنید. از یک گونیا استفاده کرده و میز را کاملا تراز و سپس قفل ها  را سفت کنید.

برش خطوط مستقیم با استفاده از اره نواری

آیا می خواهید یک خط مستقیم را با اره نواری خود برش دهید؟ این مراحل را دنبال کنید:

قبل از هر برشی، محافظ تیغه را حدود ½ اینچ بالاتر از قطعه چوب  قرار دهید.

هر بار که تیغه را عوض می کنید، باید بررسی کنید که قرار برش میز،  موازی با تیغه باشد .

یک تکه ضایعاتی چوب را  به طول 2 فوت را با خطی که از وسط آن به موازات یک لبه کشیده شده است، انتخاب کنید.

تا جایی که می توانید آن خط رابه صورت چشمی با کمک اره برش دهید .

وقتی این قطعه به صورت چشمی و به درستی با تیغه تراز شود ، احساس خواهید کرد که بدون نیاز به تنظیم با فشار دست ، در حال برش مستقیم هستید.

توقف کنید و قطعه کار را روی میز نگه دارید، اره را خاموش کنید.

هنگامی که تیغه از حرکت باز ایستاد، میز را با مداد در امتداد لبه قطعه برش خورده ، علامت بزنید.

پیچ های نگهدارنده قراربرش  را باز کنید، لبه قرار  را روی آن خط قرار دهید و دوباره پیچ ها را ببندید. این تنظیمات قرار برش را در راستای تیغه برش قرار می دهد . شما می توانید قرار برش  را به طور معمول حرکت دهید تا در صورت نیاز، عرض برش خود را تغییر دهید. اگر اره شما قرار برش ندارد، می توانید از فروشگاه لوازم جانبی  جانبی بخرید یا به سادگی یک تکه چوب صاف را به عنوان قرار برش استفاده کنید  .

برش منحنی ها با اره نواری

با تطبیق تیغه با منحنی شروع کنید. سپس، این نکات را دنبال کنید:

برای قوس های با منحنی بسته تر  ، از تیغه باریکتر استفاده کنید. با این حال، یک تیغه خیلی باریک می تواند  ایجاد یک سطح صاف را در مسیر برش ، سخت کند.

هنگام برش، سرعت حرکت ثابت و یکنواخت  را روی قطعه کار نگه دارید و در صورت نیاز آن را در امتداد تیغه بچرخانید. توقف برش  برای تنظیم مجدد برش ، معمولا برشی صاف ایجاد نمی کند.

بهتر است سعی کنید فقط برای برش منحنی را دنبال کنید البته بهترین نتیجه این است که کمی مماس با خط برش را انجام دهید ، زیرا می توانید منحنی را بعد از برش بر اساس خط منجنی با سنباده زدن اصلاح کنید . اگر برش دقیقا از روی خط انجام شود ،چنانچه خطایی برش ایجاد شود ،  رفع آن سخت تر است.

برای برش‌ منحنی های پیچیده ، ابتدا یک سری برش‌های کمکی انجام می‌شود، یعنی برش‌هایی که عمود بر مسیر منحنی زده می شود و هنگام برش منحنی بر اساس خط برش ، این برش های عمودی عمل دنبال کردن خط برش را اسانتر و ضایعات برش کوچکتری ایجاد می شود که عمل برش را بهتر به پیش می برد .

هرچه بیشتر از اره نواری استفاده کنید، آن را همه کاره تر خواهید یافت و تسلط شما بر آن بیشتر خواهد شد .

ریز اره نواری  

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

فهرست

تنظیمات

کد QR

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از آیتم‌های دوست داشتنی ایجاد کنید.

ورود به سیستم

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم